Τη σχολική χρονιά 2022 στα πλαίσια του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» με την υποστήριξη του «Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας – Noesis» υλοποιήθηκαν οι δράσεις «Εκπαίδευση στη Βασική Υποστήριξη Ζωής και τη χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή σε συνθήκες Covid-19» και «Εγκατάσταση αυτόνομου φωτοβολταϊκού συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας (Α.Π.Ε) για την τροφοδοσία εγκατάστασης φωτιστικών νυχτερινού φωτισμού εξωτερικού χώρου και φωτεινής σήμανσης των εργαστηρίων Αυτοματισμών & Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων του τομέα Ηλεκτρολογίας/Ηλεκτρονικής».

 

Δράση 1: «Εκπαίδευση στη Βασική Υποστήριξη Ζωής και τη χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή σε συνθήκες Covid-19»

Στόχος της δράσης ήταν η ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων σε εκπαιδευτικούς και μαθητές στη Βασική Υποστήριξη Ζωής, έτσι ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν έγκαιρα και αποτελεσματικά κάποιο έκτακτο περιστατικό που θα λάβει χώρα στο σχολικό χώρο.

Οι εκπαιδευόμενοι παρακολούθησαν θεωρητικά στοιχεία για τη λειτουργία του αναπνευστικού και καρδιαγγειακού συστήματος. Στο πρακτικό μέρος εκπαιδεύτηκαν να ελέγχουν εάν ένα θύμα αντιδρά, τηρώντας τα ατομικά μέτρα προστασίας. Ο έλεγχος της αντίδρασης έγινε σε πρόπλασμα, βάσει αλγορίθμου Πρώτων Βοηθειών. Σε όλες τις πρακτικές ασκήσεις που ακολούθησαν, χρησιμοποιήθηκαν τρία διαφορετικά προπλάσματα, ενήλικα, παιδιού και βρέφους. Οι εκπαιδευόμενοι, με τη χρήση των προπλασμάτων αυτών, έκαναν πρακτική εξάσκηση θωρακικών συμπιέσεων, ώστε να υποκατασταθεί η λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος σε περίπτωση ανακοπής. Επίσης, έμαθαν να χειρίζονται έναν εκπαιδευτικό Αυτόματο Εξωτερικό Απινιδωτή με ασφάλεια, τοποθετώντας τα ηλεκτρόδια στη σωστή θέση. Τέλος, οι εκπαιδευόμενοι έμαθαν να χειρίζονται περιπτώσεις πνιγμονής ή πνιγμού, με θύμα ενήλικα, παιδί και βρέφος.

 

Δράση 2: «Εγκατάσταση αυτόνομου φωτοβολταϊκού συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας (Α.Π.Ε) για την τροφοδοσία εγκατάστασης φωτιστικών νυχτερινού φωτισμού εξωτερικού χώρου και φωτεινής σήμανσης των εργαστηρίων Αυτοματισμών & Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων του τομέα Ηλεκτρολογίας/Ηλεκτρονικής»

Σε συνέχεια των εκπαιδευτικών δράσεων των προηγούμενων ετών (εγκατάσταση αυτοματισμών «έξυπνου» εργαστηρίου, αντικατάσταση λαμπτήρων φθορισμού με νέου τύπου led για τον εργαστηριακό φωτισμό), που ως στόχο είχαν την ενεργειακή αναβάθμιση των εργαστηρίων του τομέα Ηλεκτρολογίας-Ηλεκτρονικής του ΕΠΑ.Λ. Πάρου, οι μαθητές της ειδικότητας Ηλεκτρολόγων τη φετινή σχολική χρονιά (2021-22) υπό την καθοδήγηση των καθηγητών τους, εγκατέστησαν αυτόνομο φωτοβολταϊκό σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας (Α.Π.Ε.) για τον νυχτερινό φωτισμό των εργαστηρίων τους, στον προαύλιο χώρο του σχολείου.  Το σχολείο μας είναι πρωτοπόρο στην Πάρο και στην Πράσινη Ενέργεια!